035-528 83 77 tens@euroceptpharma.com

Elektroden

Wanneer moeten de elektroden vervangen worden?

Elektroden moeten tijdens het stimuleren goed aanvoelen en mogen niet branden, jeuken of steken. Het zal per gebruiker verschillen wanneer de elektroden vervangen dienen te worden.

Hoe kan ik de elektroden en kabels bestellen?

U kunt uw toebehoren zoals elektroden en kabels hier bestellen. Of u kunt contact opnemen met de Customer Service van Eurocept Xytron Medical via e-mailadres: tens@euroceptpharma.com of telefonisch via 035 – 52 88 377.

Wat moet ik doen aan de verzorging van mijn huid?
  • U kunt uw huid verzorgen door de huid te reinigen met zachte zeep. Gebruik geen agressieve stoffen zoals ether, alcohol of nagellak remover om eventuele kleefresten van de elektroden te verwijderen
  • Verwijder haartjes op de plaats waar de elektroden geplakt worden. Zorg ervoor dat de huid niet beschadigd raakt bij het verwijderen van haar
  • Huid insmeren met vettige zalf voor de nacht
  • In de ochtend voor het aanbrengen van de elektroden eerst de huid vetvrij maken door de huid te reinigen met zachte zeep
Mijn huid is geïrriteerd, wat moet ik doen?

Plaats nooit elektroden op een kapotte of geïrriteerde huid. Het advies is om de huid eerst te laten herstellen voordat de elektroden weer op de huid geplaatst kunnen worden.

Soms kan het advies zijn dat de elektroden net buiten/naast de geïrriteerde huid geplaatst kunnen worden. Bespreek uw probleem met uw zorgprofessional of neem contact op met onze Customer Service via tens@euroceptpharma.com of telefoonnummer 035 – 52 88 377.

De elektroden blijven niet goed plakken, wat nu?

Op sommige plekken op het lichaam blijven elektroden minder goed plakken. U kunt de elektroden fixeren met een licht plakkende (medische) tape of een pleisterspray. Of neem contact op met onze Customer Service via tens@euroceptpharma.com of telefoonnummer 035 – 52 88 377.

Kan ik de elektroden tussen de behandelsessies door op de huid laten zitten?

In principe kunnen de elektroden tussen de behandelsessies door op de huid geplakt blijven. Dit is echter niet verplicht. Soms kan het bij huidirritatie raadzaam zijn de elektroden tussen de behandelsessies door van de huid te verwijderen. Deze dienen terug geplakt te worden op de juiste zijde van de folie, de elektroden dienen in de originele verpakking bewaard te worden in de koelkast.

Navigeer naar

Gebruik van TENS

Elektroden

TENS apparaat

BlueTENS vragen

BlueTENS app

Bytech TENS vragen

Multi-TENS vragen

Vergoeding van TENS

Alleen materiaal bestellen?

Is uw vraag niet beantwoord? Dan kunt met uw vragen over de TENS behandeling of over het TENS apparaat in de proefperiode (twee-vier weken) terecht bij uw zorgprofessional. Na de proefperiode kan men voor vragen over het TENS apparaat terecht bij Customer Service via tens@euroceptpharma.com of  035 – 52 88 377. Voor medisch inhoudelijke vragen kunt u terecht bij uw zorgprofessional.